01.12.2015

Lisää etuja jäsenille: Kaupan päälle 2 000 euron Selviytymisturva

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva lanseeraa joulukuun alussa lisäedun järjestöjäsenille. Kaikkiin 1.12.2015 alkaen otettuihin Primus- henki- ja tapaturmavakuutuksiin myönnetään veloitukseton 2000 euron Selviytymisturva.

Selviytymisturva on vain järjestöjäsenille ja heidän perheenjäsenilleen myönnettävän Primus- henki- ja tapaturmavakuutuksen ilmainen lisäetu. Jos pahin sattuu, 2 000 euron Selviytymisturva maksetaan vakuutetun kuolinpesälle tai edunsaajalle. Sen tarkoituksena on antaa turvaa välittömiin kuolemaan liittyviin kuluihin, kuten hautaus- ja perunkirjoituskuluihin.

– Selviytymisturva riittää pieniin muutoksen aiheuttamiin kuluihin. Henkivakuutus on syytä mitoittaa niin, että talous selviäisi ainakin vuoden ilman suurempia taloudellisia järjestelyitä, mikäli pahin tapahtuisi, toteaa Keskinäisen Vakuutusyhtiön Kalevan markkinointijohtaja Minna Mikkanen.

Kaleva myöntää järjestöjäsenille ja heidän perheenjäsenille tutkitusti Suomen edullisinta* henkivakuutusta. Järjestöjäsenen edut paranevat yhä, kun sekä henki- että tapaturmavakuutusten kattavuutta parannetaan veloituksettomalla Selviytymisturvalla.

– Nyt kannattaa tarkistaa, onko oma ja puolison henki- ja tapaturmavakuutus sekä lasten tapaturmavakuutukset ajan tasalla, kannustaa Mikkanen.

Selviytymisturva myönnetään kaikkiin uusiin Primus-vakuutuksiin, jotka alkavat tai joihin lisätään uusi turva 1.12.2015 alkaen. Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva päättää kulloinkin voimassaolevan lisäedun määrän. Vuonna 2015 ja 2016 Selviytymisturvan määrä on 2 000 euroa.

Selviytymisturva lyhyesti:

• Mikä? Primus-henki- ja tapaturmavakuutuksiin myönnettävä veloitukseton lisäetu kuoleman varalle.
  • Kenelle? Vain yhteistyöjärjestöjen jäsenille perheineen.
  • Milloin? Selviytymisturva-lisäetu 1.12.2015 alkaen.
  • Mistä lisätietoa? Selviytymisturva tulee automaattisesti voimaan vakuutuksen ottamisen yhteydessä, eikä edellytä asiakkailta mitään lisätoimia.

Lisätietoja edusta: henkivakuutuskuntoon.fi, lapsenturva.fi.

Teemu Jokela, aktuaarijohtaja, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva, teemu.jokela@mandatumlife.fi
Minna Mikkanen, markkinointijohtaja, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva, minna.mikkanen@mandatumlife.fi

*Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINEn tekemä vertailu, 2013.