02.03.2018

Kalevan luottamusmiehet valittu

Kalevan uusintavaalien tulos vahvistettu

Keskinäisen Vakuutusyhtiön Kalevan uusintavaalit pidettiin 12.-28.2.2018. Vaalilla valittiin 15 luottamusmiestä kahdeksaksi vuodeksi.  Ehdokkaita oli yhteensä 31 (naisia 11, miehiä 20).

Valituksi tuli kahdeksan naista ja seitsemän miestä. Valittujen ikähaitari on 32 – 63 vuotta ja asuinpaikat jakautuvat tasaisesti ympäri Suomen.

Eniten ääniä vaalissa keräsi luokanopettaja Birgit Palm Kuopiosta.  Hän sai yhteensä 2159 ääntä. Toiseksi eniten ääniä sai hätäkeskuspäivystäjä Johanna Åström-Pietilä Oulusta ja kolmanneksi eniten osastonhoitaja Johanna Koivuniemi Kauhajoelta.

Valituksi tulivat myös Tiina Stark Espoosta, Janne Seurujärvi Inarista, Pirjo Sirviö Oulusta, Tapani Tuominen Turusta, Tero Ristimäki Tampereelta, Esko Ahonen Lestijärveltä, Lasse Lindholm Turusta, Satu Tietari Säkylästä, Kirsi Leväpelto Turusta, Merja Laitinen Hyvinkäältä, Juha Puro Kemistä ja Reijo Salmi Nokialta.

Yksityiskohtaiset tulokset löytyvät osoitteesta https://www.kalevavakuutus.fi/yritys/kalevan-vaalit/vaalien-2018-tulokset.

Vaalilautakunnan puheenjohtajana toimi Jytyn puheenjohtaja Maija Pihlajamäki, jäseninä Teollisuusliiton talouspäällikkö Timo Korpijärvi, Insinööriliiton järjestöjohtaja Tommi Grönholm, Kalevan toimitusjohtaja Timo Laitinen ja lautakunnan sihteerinä Mandatum Lifen lakiasiainjohtaja Timo Vuokila.

Erovuoroisten tilalle valittujen uusien luottamusmiesten kahdeksanvuotinen toimikausi alkaa 1.3.2018. Luottamusmiehet, joita on yhteensä 30, käyttävät yhtiökokouksessa edustajistona vakuutuksenottajaosakkaiden päätösvaltaa.

Kaikkiaan  210 898 äänioikeutetusta yhteensä  16 842 käytti äänioikeuttaan. Äänestysprosentti oli siten 8 %.

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva on Suomen vanhin henkivakuutusyhtiö, joka on liiketoiminnassaan erikoistunut kotitalouksien riskihenkivakuuttamiseen asiakassegmenttinään palkansaaja- ja toimihenkilöjärjestöjen jäsenet perheineen. Kalevan vakuutukset myy If Vahinkovakuutusyhtiö.

LISÄTIEDOT:

Toimitusjohtaja Timo Laitinen, puh. 050 424 4104, timo.laitinen@mandatumlife.fi

Markkinointijohtaja Minna Mikkanen, puh. 050 536 4688, minna.mikkanen@kalevavakuutus.fi