23.07.2018

Kalevan kisoissa nähtiin jälleen kerran upeita suorituksia esiurheilijoilta

Henkivakuutusyhtiö Kaleva on valinnut Kalevan kisoihin esiurheilijoikseen nuoria urheilijoita jo neljän vuoden ajan. Yhtiö haluaa kannustaa lapsia liikkumaan ja saavuttamaan unelmansa. Esiurheilija-tempauksen ideana on, että nuori urheilija pääsee yrittämään omaa ennätystään ennen lajinsa aikuisten finaalia. Näin lapset pääsevät tapaamaan omia idoleitaan ja kokemaan Kalevan Kisojen ainutlaatuisen tunnelman. Uudet ennätykset palkitaan, samoin hyvät yritykset.

Tällä kertaa nämä 9-12-vuotiaat tulevaisuuden lupaukset edustavat keskisuomalaisia urheiluseuroja. Viime viikonlopun Jyväskylän Kalevan kisoissa tehtiin useita ennätyksiä ja itsensä ylittämisiä. Suorituksen jälkeen lapset kertoivat kokemuksen olleen jännittävä ja antoisa. Muutama totesinkin, että pitkän tähtäimen tavoitteena on joskus osallistua virallisiin Kalevan kisoihin. Kaleva kannustaa ja seuraa esiurhelijoiden matkaa kohti suurempaa tavoitetta.

Vuoden 2018 esiurheilijat

• miesten seiväs  Tommi Järvenpää, 12 vuotta, Keuruun Kisailijat
  • miesten kuula  Valtteri Paksuniemi, 11 vuotta, Jyväskylän Kenttäurheilijat
  • miesten keihäs  Joonatan Kulmala, 9 vuotta, Jyväskylän Kenttäurheilijat
  • naisten keihäs  Nea Koppeli, 11 vuotta, Jyväskylän Kenttäurheilijat
  • naisten pituus  Iitu Riekkinen, 10 vuotta, Jyväskylän Kenttäurheilijat
  • naisten korkeus  Pihla Hyyppä, 9 vuotta, Jyväskylän Kenttäurheilijat

Onnittelut esiurheilijoille hienoista suorituksista ja uusista ennätyksistä!

Kalevan esiurheilijatapahtuman lisäksi tuemme tänä kesänä yleisurheiluseurojen toimintaa. Mitä useampi henkilö käy laskemassa oman henkivakuutuksensa hinnan verkkokaupassamme henkivakuutuskuntoon.fi, sitä enemmän kohdistamme tukeamme lasten ja nuorten urheiluharrastukseen. Tavoitteenamme on yhdessä saavuttaa 5000 euron maksimikannustin, joka jaetaan SUL:n heinä–elokuussa määrittelemien hakukriteerien perusteella. Tuki kohdistetaan tänä vuonna Jyväskylässä pidettävien Kalevan kisojen kunniaksi keskisuomalaisten lasten liikunnan hyväksi. Kampanjassa mukana seiväshyppääjä Saga Andersson ja moukarinheittäjä Aleksi Jaakkola.

Lisätiedot:
Niina Juurakko, markkinointipäällikkö, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva
niina.juurakko@kalevavakuutus.fi, 050 585 73 82

Miesten keihäänheiton esiurheilija Joonatan Kulmala puhkaisi nurmen uudella ennätyksellään ja ansaitsi 100 euroa ja 100 jäätelöä. Onnea Joonatan!
100 jätskiä!!! Iitu Riekkinen hoiti esiurheilija -tehtävän huikeasti omalla ennätyksellään! Iitu kertoi, että jännitti, mutta oli hienoa, kun yleisö kannusti.