24.11.2014

140-vuotias Kaleva jatkaa SUL:n tukijana

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva jatkaa Suomen Urheiluliiton (SUL) yhteistyökumppanina seuraavat kolme vuotta 1.1.2015 alkaen. Kalevan toimitusjohtaja Paula Salonen ja SUL:n puheenjohtaja Vesa Harmaakorpi allekirjoittivat uuden Kalevan Kisoja koskevan markkinointiyhteistyösopimuksen 22.11.2014 pidetyssä Yleisurheilugaalassa.

Kaleva on SUL:n ja yleisurheilijoiden pitkäaikaisin tukija ja yhteistyökumppani. Konkreettisesti yhteistyö on näkynyt jokakesäisessä yleisurheilun kotimaisessa päätapahtumassa, Kalevan Kisoissa. Kalevan myyntimiehet lahjoittivat hopeisen Kalevan Maljan urheiluseurojen kilvoiteltavaksi vuonna 1909 eli 105 vuotta sitten.

Kaleva on näkyvästi mukana Kalevan Kisoissa ja kannustaa yleisurheiluseuroja tavoittelemaan Kalevan Malja -pisteitä, toimitusjohtaja Paula Salonen lupaa.

Salonen luovutti Yleisurheilugaalassa Kalevan Maljan Jyväskylän Kenttäurheilijoille, joka oli tänä vuonna menestynein yleisurheiluseura.

SUL:n yhteistyö Kalevan kanssa juontaa juurensa yli sadan vuoden takaa. Tuolloin yhteistyön tarkoituksena oli kannustaa suomalaisia ylläpitämään kuntoaan urheiluharrastuksin Kalevan Maljaan kaiverretun tekstin "Ruumiillinen ja taloudellinen hyvinvointi päämääränämme" mukaisesti. Tuo Kalevan upea missio ja viesti on tänään ehkä ajankohtaisempi kuin koskaan. Suomalaisella yleisurheilulla on tärkeä yhteiskunnallinen rooli kansan liikuttajana. Koemme suurena kunniana viedä Kalevan kanssa tuota alkuperäistä viestiä eteenpäin modernein keinoin, SUL:n puheenjohtaja Vesa Harmaakorpi toteaa.

Kaleva on edistänyt suomalaisten taloudellista turvallisuutta vuodesta 1874.

1.12.2014 tulee kuluneeksi 140 vuotta siitä, kun Kaleva myönsi ensimmäisen henkivakuutuksen. Jatkamme työtä yhteistyöjärjestöjemme perheiden riskivakuuttajana Suomen edullisimmilla henkivakuutustuotteillamme sekä erinomaisilla tapaturmavakuutusratkaisuilla. Nämä tuotteet voi ostaa joko suoraan netistä tai Ifin myynti- ja palvelupisteistä, Paula Salonen kertoo.

Paula Salonen, toimitusjohtaja, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva, puh. 050 424 4280, paula.salonen@mandatumlife.fi
www.henkivakuutuskuntoon.fi
Jarmo Mäkelä, toimitusjohtaja Suomen Urheiluliitto ry, puh. 0400 506 014 jarmo.makela@sul.fi
www.sul.fi

Suomalaiset urheiluseurat ovat kisanneet Kalevan Maljasta vuodesta 1910. Kalevan henkilökunta oli lahjoittanut vuotta aikaisemmin Kalevan Maljan ikuisesti kiertäväksi palkinnoksi.