26.11.2013

Kalevan henkivakuutus tutkitusti Suomen edullisin

Järjestöjen ja ammattiliittojen jäsenille myytävä Ryhmäsampo Primus on Suomen edullisin henkivakuutus, FINEn tuore hintavertailu osoittaa.

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINEn 18. marraskuuta julkaisema hintavertailu osoittaa, että Ryhmäsampo Primus -vakuutus on markkinoiden edullisin henkivakuutus. Vertailussa oli mukana seitsemän eri yhtiön henkivakuutusta.

Hintaerot edullisimpien ja kalleimpien vakuutusten välillä ovat selviä. Vertailussa esimerkiksi 30-vuotiaan vakuutuksenottajan 80 000 euroa kattava henkivakuutus maksaa 83?190 euroa vuodessa ilman alennuksia. Jos vakuutuksenottaja on 40-vuotias, yltää henkivakuutuksen hintahaitari 116 eurosta 266 euroon vuodessa. Vakuutusyhtiön valinnalla voi säästää kymmenessä vuodessa jopa 2 000 euroa.

Suomen edullisimpaan henkivakuutukseen ovat oikeutettuja useiden järjestöjen ja ammattiliittojen jäsenet sekä heidän puolisonsa. Vakuutuksen voi hankkia Ifistä tai nettiosoitteesta henkivakuutuskuntoon.fi.

Kalevan myöntämän vakuutuksen osalta vertailussa käytettiin Veronmaksajain keskusliiton jäsenten hintoja. Vakuutuksen hinta voi vaihdella järjestöittäin.

• Minna Mikkanen, markkinointijohtaja, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva,
    p. 050 536 46 88, minna.mikkanen@mandatumlife.fi