29.11.2013

Sari Essayah ääniharava Kalevan vaaleissa

Keskinäisen Vakuutusyhtiön Kalevan luottamusmiesvaalit pidettiin 8.-28.11.2013. Kaikkiaan 237 801 äänioikeutetusta yhteensä 25 800 käytti äänioikeuttaan. Äänestysprosentti oli 10,85 %.

Vaalien ääniharava oli Euroopan Parlamentin jäsen Sari Essayah Lapinlahdelta. Hän keräsi yhteensä 5384 ääntä. Toiseksi eniten ääniä sai puheenjohtaja Anne Liimola Tampereelta, ja kolmanneksi eniten pääluottamusmies Janne Laulumaa Raisiosta.

Valituksi tulivat myös Jyrki Kasvi Espoosta, Outi Ervasti Oulusta, Eero Seppänen Sipoosta, Eero Broman Joensuusta, Katja Porvari Oulusta, Petteri Nokkala Muuramesta, Kati Kiljunen Porista, Sallamaari Muhonen Helsingistä, Anne Panttila Vantaalta, Salla Luomanmäki Helsingistä, Kari Ruonti Turusta ja Jukka Laiterä Turusta.

Yksityiskohtaiset tulokset löytyvät täältä. Erovuoroisten tilalle valittujen uusien luottamusmiesten kahdeksanvuotinen toimikausi alkaa 1.1.2014. Luottamusmiehet, joita on yhteensä 30, edustavat vakuutuksenottajia ylintä päätösvaltaa käyttävässä yhtiökokouksessa.

Lisätiedot

• Paula Salonen, toimitusjohtaja, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva, p. 050 424 4280, paula.salonen@mandatumlife.fi
  • Minna Mikkanen, markkinointijohtaja, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva,
    p. 050 536 4688, minna.mikkanen@mandatumlife.fi